Třída BUMBRLÍCI
ZAMĚŘENÍ TŘÍDY - školní rok 2023 - 2024
Věkové složení třídy: 4, 5 - 6 let
- Cílevědomé připravování předškolních dětí na vstup do ZŠ, zdokonalování schopností a dovedností nezbytných pro úspěšné zvládnutí školních požadavků, jedná se o činnosti zaměřené na rozvoj jemné a hrubé motoriky, grafomotoriky, zrakové a sluchové percepce, logického uvažování, sluchového vnímání, předmatematických představ, myšlení, řeči, paměti, pozornosti, soustředění, časoprostorové a pravolevé orientace a taktéž na podporu samostatnosti, sebeobsluhy a na schopnost spolupráce s ostatními,
- rozvoj emoční a sociální inteligence u dětí, posílení jejich sebedůvěru, empatii a sebepřijetí,
- rozvoj dalších pohybových dovedností – v rámci celoročního projektu Se Sokolem do života, dále nabízet rozmanité pohybové aktivity např. dětská jóga, cvičení s náčiním a pomůckami, dětská atletická přípravka, taneční průprava, míčové hry nebo kurzy plavání a dětského lyžování,
- intervence logopedické prevence – zdokonalování, rozšíření komunikačních jazykových a vyjadřovacích schopností u dětí,
- rozvoj předčtenářské gramotnosti v rámci v projektu Celé Česko čte dětem a využití prvků Montessori pedagogiky,
- rozvoj předmatematické gramotnosti – využití prvků z H – Mat,
- rozvoj kritického myšlení a formativního hodnocení,
- podpora zdravého životního stylu např. procházky do okolí MŠ a výlety za poznáním,
- upevňování základních pravidel společenského v rámci celoškolního dlouhodobého preventivního projektu POVÍDÁNÍ ANETKY A HONZÍKA - práce s knihou Děti a slušné chování aneb vyprávění kočky Justýnky.
Ve třídě se snažíme o všestranný rozvoj dítěte. Třídní učitelky pracují tak, aby u všech dětí rozvíjely:
- Schopnost být citově, prakticky i sociálně samostatný,
- schopnost žít ve skupině vrstevníků, uplatnit se mezi nimi, komunikovat a spolupracovat s nimi,
- schopnost orientovat se v okolním prostředí,
- rozvoj řeči a jazyka, gramatická správnost řeči,
- dostatečná slovní zásoba a bezproblémová komunikace,
- schopnost správně držet tužku a vést záměrně její stopu,
- schopnost sluchové a zrakové analýzy a syntézy - schopnost zvládat základní myšlenkové operace,
- schopnost řešit jednoduché problémy,
- přijmout úkol, postupovat podle pokynů a vyvinout volní úsilí.
Cílem třídních učitelek třídy Bumbrlíků
- Vytvářet radostné a pohodové prostředí se vzájemným respektováním a tolerancí,
- individuální přístup k dětem podle jejich možností, zájmů a potřeb.
- poznávat okolní svět a vytvářet základy pro odpovědný postoj k životnímu prostředí, objevovat nové poznatky,
- rozvíjet schopnost komunikace, spolupráce, empatie a samostatného rozhodování,
- předškolních dětí se navíc zaměřit na vytvoření základních klíčových kompetencí přispívajících k bezproblémovému vstupu dětí do školy.
Příprava dětí na vstup do ZŠ
Během přípravy na vstup dítěte do ZŠ respektujeme individuální schopnosti a dovednosti každého dítěte a taktéž maximálně podporujeme jeho osobní možnosti rozvoje. Pokud shledáme významný problém, konzultujeme tuto skutečnost s rodiči, po vzájemné domluvě doporučíme odborníka.
Spolupráce se ZŠ
Zařazovat budeme do činností společná zaměstnání dětí z ZŠ - 1. třída společně s dětmi MŠ. A budeme využívat vzdělávacích kabinetů ZŠ Beneše např. chemie, přírodovědný.